somebody to trust 11 "Happy day!"

¨ 
 
 

Nathalie´s POV:

- EN NY JÄVLA DAG! Ropade jag och gäspade medan jag låg på sängen.  Jag ställde mig upp och började gå mot kylskåpet. Mat var de första och sista jag tänkte på, efter jag bli sams med Ty igen så kommer jag tillbaka till mina gamla vanor. Jag satte på stereon i högsta volym och började dansa runt i pyjamas.  Jag tog en skål flingor och satt vid datorn. Jag loggade in i skype och såg att Leila var online. Jag ringde fast hon svarade inte, efter den 23 gången så svarade hon äntligen.

- Hallå, är du döv eller?

- Jag var upptagen! Sa han snabbt.

- Klockan nio på morgonen?

- aha, och? Är de något problem? Sa hon irriterat.

- okej, okej, man ska verkligen inte snacka med dig idag, du har vaknat på hel fel sida… sa jag och tog en tugga från skålen.

- nej, men vad är det? Frågade hon och gav en suck.

- nej de var inget, hejdå! Sa jag snabbt och la på. Jag orkade inte prata med en surpuppa mitt på morgonen. Idag bestämde jag att de skulle vara en bra dag. När klockan var tio så var jag redan ute i parken och gick runt medan jag sms:ade med Liam. Han var väldigt trevlig av sig, vi hade bestämt att vi skulle träffas idag klockan två i något ställe som jag inte kommer på vad det heter just nu, aa just det Top Shop. Där hemma så var det väldigt tråkigt, jag var ju bara ensam hela dagarna, Leila har sin Niall och Tyra, Harry. Men Liam skulle aldrig kunna bli min kille, han är inte min typ. I mina ögon så är han typ som en extra pappa, han säger till vad jag får och inte får göra. Det är ganska irriterande så jag tror inte jag skulle kunna leva med det.  Jag har fortfarande inte funnit mitt livs kärlek, eller jo, Lou fast han är ju tagen…  

- JÄVLA KÄRLEK! Skrek jag över hela lägenheten. Jag sprang mot mitt rum och tog snabbt på mig några kläder som hängde i garderoben. Just nu var jag bara tvungen och veta något skvaller eller bara blanda in mig själv i ett bråk, inget händer i mitt liv just nu, JAG MÅSTE HA SPÄNNIG FAN! Tänkte jag och sprang ut igenom ytterdörren. Jag plockade upp mobilen från väskan och ringde Tyra hon svarade snabbt.

- Tja! Kan vi hänga? Frågade jag snabbt innan hon han säga ett ord.

- Vi måste, jag vet inte.. du vet om Harry… sa hon lite oroligt och bekymrat.

- OO så klart! Jag kommer till dig nu! sa jag snabbt och la på. Problem! Tänkte jag snabbt. Jag körde till Tyra, efter bara några minuter så var jag framme. Jag hoppade ur bilen och småsprang till hennes ytterdörr. När hon öppnade så såg hon väldigt blek.

- Hej! Vad har hänt? Frågade jag och kramade henne snabbt innan jag sparkade av skorna snabbt.

- Sätt dig så vi kan snacka… sa hon och satte sig på fåtöljen. Jag sprang mot soffan och hoppade på den med ett duns.

- Så du och Harry! Påminde jag.

- Jag älskar honom… började hon och tittade ner.

- fast du litar inte på honom, i alla fall inte lika mycket som förr? Gissade jag fram. Det var inte så himla svårt. Har nog tittat på fööör många serier.

- Aaa, gissar på att du har tittat på många serier? Sa hon och höjde ögonbrynet.

-Vad annars ska jag göra? Sa jag lite bitchigt.

- men aja, tillbaka till Harry… Jag tycker att han ser gladare utan mig, och jag skulle aldrig kunna lita på honom som förr… sa hon tyst.

- A men dumpa honom då? Tills han hittar en ny tjej som han kan vara otrogen mot dig eller? Tro mig det kommer hända! Jag har sätt på så många serier och i varje så slutar en story som din alltid så! Sa jag och kände mig jätte stolt.

- Okej, så jag ska säg du Harry min Nat sa till mig att vårt kärlek kommer sluta snart så jag gör slut och jag kan inte lite på dig som jag gjorde förr, och om man har ett förhållande så måste man kunna lita på varandra! Så eller? Frågade hon och suckade.

- Japp! Det blir suveränt! Sa jag och lutade mig mot soffan.

- Jag vill inte säga det Face To Face så jag sms:ar istället… sa hon och sträckte sig för att ta tag på sin mobil.

- Vad skulle du ha gjort om han dumpade dig via sms? frågade jag och höjde ögonbrynet.

- Hatat, dödat, slaktat honom… sa hon och la sin mobil bredvid säg.

- Exakt! Ring istället! Sa jag och gick till köket son låg nära vardagsrumet. Hon gick efter mig och gjorde en macka.

- Men som om de är bättre? Sa hon och stod framför mig och åt.

- Ja? Han får i alla fall höra din röst, och du kan säga att ni fortfarande vara vänner? Sa jag och tog en klunk cola.

- Men vad ska jag säga? Frågade hon och satte sig på diskbänken.

- säg: Hej Harry… jag har tänkt på att de du har sagt att du vill ha tillbaka mig och jag kan inte lita på dig som förr, jag kan inte vara med någon som jag inte kan lite på… och du vet nog svaret efter den meningen jag precis sa, förlåt… hoppas vi kan vara vänner efter det och om inte så förstår jag… Asså på gud jag är bäst! Sa jag på slutet och slängde ner mig på soffan med coca colan i handen.

- så vad tycks? Frågade jag och log stolt.

- hmm… var det ända hon sa och tittade läskigt på mig.

- Om du säger att det var dåligt kommer jag hata dig livet ut! Sa jag och tittade på henne.

- Nej det var faktiskt bra! Jag går och ringer honom nu! sa hon och försvann till sitt rum. Det dröjde ett tag tills hon hördes. Efter 20 minuters väntan framför tv så gick jag till Tyras sovrum för att se vad hon hade tagit vägen. Hon satt på golvet bredvid sängen och såg bekymrad ut.

- Gick allt som planerat? Frågade jag och knackade lite lätt på dörren.

- Aaa… sa hon och log lite snett till mig.

- Men vad är problemet? Frågade jag och satte mig på sängskanten.

- Jag har nog aldrig varit gladare att dumpa en kille på det sättet…. Sa hon och satte sig bredvid mig.

- vadå är ni fortfarande vänner? Frågade jag lite glatt.

- Ja, han sa att hans skulle göra slut i alla fall efter all drama men som tur han jag före, HA! Sa hon lite bitchigt.

- Good, nu är båda jag och du singlar! Vet du vad jag brukar göra när jag är singel?

- Nej? Vad? Frågade hon nyfiket.

- TWITTER! Och leta efter singla killar! Sa jag och sprang mot Tyras laptop.

- Vad gör du med Twitter? Frågade hon och följde efter mig. Jag gick mot hennes säng och låg på magen med laptopen framför mina ögon. Tyra kom och satte sig bredvid för att se vad jag höll på med, säkert…

- Kolla jag följer massa söta, snygga, heta killar här i twitter, VÄLJ EN! Sa jag och kollade igenom min lista.

- Är det här en lek för dig eller? Frågade hon och gjorde ”skojar du med mig?” minen.

 

Tyra´s POV:

Just det här tyckte jag var helt sjukt fast roligt på ett sätt.

- kolla jag kollade igenom min lista och la märke till en sjukt snygg kille som heter Joe, jag ska försöka få tag på hans nummer så vi kan dejta, du kan också hitta en… Blunda och välj någon, Joe är såå het! Sa hon och såg jätte glad.

- okej, men om det blir någon ful eller någon som jag inte gillar, GLÖM DET! Sa jag bestämt.

- det finns inga fula, ta bara någon! Sa hon med en hög ton och stora ögon.

- okej, okej… sa jag lite oroligt och snurrade på musen. Tills slut så tryckte jag bara på någon.

- Seriöst  Justin Bieber? Frågade hon lite bitchigt.

- Men hur fan kunde jag veta att de just skulle vara han? Svarade jag lite kaxigt tillbaka.

- Men han är ju söt? Och typ.. NI PASSAR BRORSHAN! Skrek hon i mitt öra.

- JAG ÄR BARA ETT HALVT METER IFRÅN DIG NAT! Sa jag och kollande storögt på Nat.

- Sorry, men jag kan fixa hans nummer… Har laddat ner värdens bästa hacknings skit! Sa hon och började knappa in många konstiga siffror.

- Nej, Leila kommer DÖDA mig du vet vilken stor crush hon har på Justin! Kom jag precis på.

- Ring henne och fråga om det… sa hon osocialt och fortsatte knappa på siffror.

- Okej? Svarade jag och ringde upp Lil. Hon svarade efter några signaler.

- Hej Tyra! Sa hon glatt.

- Hej, hur mår du? Frågade jag och log för mig själv.

- underbart! Sa hon väldigt glatt.

- Jag har typ en fråga angående Justin Bieber… han jag säga innan hon avbröt mig.

- Jag vet, visste du att Niall har bjudit mig på en dejt, och gissa vad vi ska på Justin konsert! Det är vår dejt! Iiiiii! Skrek hon av glädje.

- Åhh, Grattis gumman!  Är han singel? Frågade jag från ingen stans.

- Vem, Niall? Nej! Han är tagen! Av mig! Sa hon bestämt.

- Nej utan Justin, är han tagen eller singel? Frågade jag lite tyst.

- Han är singel, haru inte sätt hur mycket det har snackats om honom i tidningen? Vet du att han är i London just nu! men varför bryr jag mig ens? Jag ska bara mysa upp Niall nu, hejdå! Sa hon snabbt och la på.

- Hejdå… sa jag tyst för mig själv och la ifrån mobilen.

- YEAH!  Jag är ju fan bäst! Jag hitta hans nummer så nu ringer vi! Sa hon och började knappa in hans nummer i min mobil.

- Vart bor han? Frågade jag helt plötsligt.

- L.A! svarade Nat snabbt.

- Har jag en brittisk dialekt? Frågade jag från ingen stans.

- Ärlig talat, nej! Din engelska är absolut inte brittisk, om de skulle vara det så skit ful! Sa hon och skratta.

- Men tack för den så, vad har jag för dialekt? Frågade jag och tittade på Nat.

- Hmm… venne amerikansk blandat med lite brittiskt fast mest amerikanskt! Sa hon.

- okej det ringer nu prata! Sa hon och gav mig luren.

- Vad fan ska jag säga? Viskade jag.

- improvisera fan!

- gash, omg han svarar… sa jag lite panikslaget.

- Hej, kan vi typ snacka? Frågade jag väldigt blygt medan Nat knappade på sin mobil och såg jävligt glad.

- Okej, fast inte nu jag ska in på en intervju om några sekunder, kan jag ringa upp dig sen? Frågade han artigt.

- Visst… sa jag tyst.

- Okej , bra! Vem är det föresten? Frågade han vänligt.

- Jag berättar sen, hejdå! Sa jag och la på panikslaget.

- Hejdå… hann han att säga innan jag slängde mobilen bort från.

- OH MY GOD JAG SNAKCADE PRECIS MED JUSTIN BIEBER! Jag dör nog snart… sa jag och fangirl:ade.

- AHHH! JAG SKA TRÄFFA JOE JONAS OM EN JÄVLA HALVTIMME!! Skrek hon och försökte andas.

- får jag följa med? Frågade jag och skratta.

- Nej?! Men du kan spionera, hehe… sa hon och skratta.

- Visst! Sa jag och ställde mig upp.

- Time to do a makeover! Sa jag glatt och öppnade min garderob. Nat höll på att leta efter kläder i minst 20 minuter tills hon fann de rätta. Jag var klar och Nat också. De skulle mötas i en park. När Nat äntligen kom ut och såg Joe sitta på parksbänken väntande på henne så var hennes reaktion obeskrivlig, fast jävligt rolig!

 

 

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: