somebody to trust 16 "I am soo sorry give me a second chance"

  
 
 
 

Justin´s POV:

Jag var förvirrad och arg hela natten. Jag var tvungen att träffa henne. Kärlek gjorde mig blind och Ty och Lil har öppnat mina ögon för verkligheten.

-Vadå följde ni efter henne eller? Frågade jag Tyra medan Lil höll på med sin mobil.

- Nej, vi skulle bara gå ut och snacka, men när vi såg henne i Starbucks kom jag på det du berättade till mig idag, Jag ville först inte berätta till dig fast Leila var emot så jag hade inget val… sa hon och kollade ner med en ledsen min.

- Det är okej, jag måste veta något sånt, jag är glad att ni berättade det till mig… sa jag och höll i hennes han. Det spred ett litet leende på hennes läppar. Nathalie kommer helt plötsligt in till rummet och sätter sig på en av fåtöljerna.

- Vi snackar privat! Sa Leila direkt till henne och hon suckade bara tungt.

- Äre det ni snackar om? Selena? Varför sa ni inte bara det till mig? Jag har vetat det för typ 3 veckor sen. Alla tittade storögt på Nat. Hur visste hon om det så långt tillbaka och vi vet om det nu?

- Om ni undrar hur jag visste så är svaret att hon berättade allt till mig personligt, hon bad först om hjälp hur hon skulle kunna få tillbaka sin ex fast när jag vägrade hjälpa så klarade hon det på egenhjälp.

- Varför berättade du inte det till oss innan? Frågade jag lite chockat och små irriterat.

- Om ni skulle berätta något skulle jag ju fan hjälpa fast ni berättar aldrig något till mig så jag har det för mig själv. Sa hon och gav en litenbitchblick.

- Sorry.. hör jag Ty säga tyst.

- Det är okej, jag vet varför ni inte berättar något till mig, det är nog bara för jag berättar allt till alla och jag inte kan hålla en hemlighet fast jag har ändrats, jag kan göra det nu. Sa hon och tittade på oss just nu hade jag ingen aning vad som hände här i rummet.

 

Nathalie´s POV:

- Och om ni inte vet om det så har det hänt mycket mer mellan Selena och Justin som du kanske inte ens vet om. Sa jag och tittade extra mycket på Justin.

- Vad, men seriöst varför berättade du inte? Sa Justin igen och tittade surt på mig.

- Jag trodde hela tiden att ni hade gjort slut, eftersom hon kom inte idag och hon sa till mig att ni skulle göra slut för två veckor sen så jag trodde redan att det har hänt, OCH SÅ BERÄTTAR NI INGET TILL MIG SÅ HUR FAN SKA JAG VETA VAD SOM HÄNDER MELLAN ER! Halv skrek jag argt.

- okej, okej, det var inte ditt fel, jag måste snacka med Selena nu… sa Justin argt och stod upp.

- Nej! Gör inte det! Jag försöker få henne till Tyras lägenhet med Taylor och sen ser hon dig där, ABOOW BÄSTA! Men aja, så blir planen. Sa jag och var cook glad över att ha en sådan bra plan abow bre den kom från ingenstans.

- Okej? Och när ska ni alla samlas i min lägenhet? Frågade Tyra lite oroligt.

- Imorgon! Så fixa det lite snyggt baka muffins lär dig koka kaffe så hon tror att vi har bjudit henne på mellanmål eller något. Sa jag och fnissa.

- Vad menar du med lär dig koka kaffe? Frågade hon lite irriterat.

- Men kom igen tjejer vi går hem nu! sa Lil och drog ut oss båda.

- Du är såå död när du kommer hem! Sa Tyra och kollade konstigt på mig.

- Okej, inga problem jag har i alla fall en kille som skyddar mig inta som andra… sa jag och skratta.

- NAT! Så båda Ty och Lil och kollade på mig med stora blickar.

- Sorry Justin.. sa jag och försökte le.

- Nej det är okej, jag kommer behöva kunna leva med det, men vi ses väl imorn… sa han och klappade mig i ryggen.

- Mm.. ses, herrå! Sa vi och gick ut.

 

Leila´s POV:

Natten var lång far alla oss. Det var nog bara för vi ville så gärna veta vad Selena kommer ha som försvar och vi visste nog hur Justin skulle reagera för han är väldigt våldsam av sig när han blir arg och det var de som oroade oss.

Jag vaknade av solljust som sken igenom fönstret i Tyras lägenhet. Jag kände doften av nybakat bröd så jag gick snabbt upp för att se vad som pågick.

- Justin vad tidigt du kom? Sa jag lite konstigt och flina.

- Han ska äta frukost med oss, gå byt om nu! sa Tyra och log mot mig.

- Woow, har du ändrat designen här eller? Jag måste kolla runt! Sa jag och kollade på alla nya möbler som hade kommit till lägenheten. Från något simpelt till elegant.

- Jag hade tröttnat på mina gamla möbler så jag sålde dem och köpte nya. Sa Ty som svar och fortsatte fixa frukosten.

- Snyggt! Fast var är Nat? Jag trodde hon också skulle sova över… sa jag och gav en funderande blick.

- Man kan ju gissa vart hon har tagit vägen? Hon och Ian kommer också äta frukost här, de kommer snart så gå och sätt på dig! sa hon igen och gav – Gå nu- blicken.

- Men du då, du har ju själv pyjamas! Sa jag och la armarna i kors.

- Jag gör frukost och plus ska jag bara sätta på min one piece och just det din lila stannade kvar här sen förra veckan, asså om du vill ha på dig den så? Sa hon och tittade på mig med en konstig mig.

- Aa, visst då blir vi alla tvillingar, du, jag och Justin! Sa jag och sprang tillbaka till sovrumet för att byta om. Jag öppnade garderoben för att hitta one piecen fast i mina ögon såg jag bara Ty soft kläder.

- VART ÄREN?! Ropade jag från sovrummet.

- På fåtöljen som är bredvid garderoben!  Ropade hon som svar. Jag tog snabbt på mig den och fixade mitt hår till en hästsvan la eyeliner och lite mascara och gick tillbaka till köket.

- AND IM DONE! Gå och sätt på dig nu! sa jag till Ty och puttade in henne till rummet.

- okay, okay, take it easy girl! Sa hon och skratta. Hon gick för att byta om och jag var med Justin I köket medan han försökte fixa något vad än han höll på med.

- Justin.. sa jag för att avbryta tystnaden.

- Yep! Sa han och log mot mig.

- Vad roligt att se ditt leende, FAST DET VAR INTE DET JAG SKULLE SÄGA, känner du Nathan? Frågade jag viskande och gick närmare honom.

- Yep! Sa han och fnissa.

- Hey, kan jag typ… ehh.. eller du, kan du ge mitt nummer till honom… frågade jag generat.

- MMHHMM, MHHMM! Jag vet vad som händer här! Sa Tyra som stod bakom oss med –I know Everything bitches- blicken.

- Så kan du hjälpa mig? Snälla! Sa jag och drog på Justins arm.

- Aa, visst! Sa han och blinkade mot Tyra.

- Hey, planerar ni något bakom ryggen på mig? Frågade jag och en sur min.

- Haha, nej då! Sa han och båda han och Tyra höll för att skratta.

- okeeej… sa jag för mig själv och kollade misstänksamt på båda medan dom fnissade ihjäl sig.

 

Tyra´s POV:

Dörren knackade och jag sprang för att öppna.

- Nat! Ropade jag och kramade henne o Ian.

- Hej, hur mår ni? Är Justin här? Frågade Ian och log mot mig.

- Bara bra, aa han kom skit tidigt! Kom så äter vi jag är vrål hungrig! Sa jag och drog på Nat till matbordet.

- Oha bre, alla har ju på sig one piece varför sa ingen så vi kunde smälta in i mängden? Frågade Nat och kollade på oss.

- Ehehe, vi ville vara bekväma, you know.. svarade jag och log lite stort. Alla vi satt runt bordet och åt frukost. Efter en och en halv timme så var alla klara och Selena skulle komma om tio minuter. Jag tog in Justin till mitt sovrum så inte Selena skulle träffa honom direkt och allt skulle bara bli kaos. Justin blir lätt arg så att han bara stormmar ut och ja… vår plan går i bitar.

- Här du kan använda min data tills jag hämtar, okej? Sa jag och gav honom min laptop.

- Haha, jag känner mig som ett litet barn… sa han och satte sig på sängen.

- Fast det är du ju? Sa jag och skratta.

- Ehh, ursäkta? Men fröken jag är ju äldre en dig kan du inte räka eller? Sa han och skratta.

- Sorry magister, fast jag måste gå nu, ses! Eller jag menar jag hämtar dig snart, få inte damp, okej? För Taylor kommer också komma… sa jag och gav en suck.

- mm… sa han som svar och verkade jätte irriterad.

Jag stängde dörren efter mig och gick till vardagsrumet. Selena var redan där med Taylor.

- Eh, hej tjejer! Så varför tog ni hit mig och… Taylor? Frågade hon och kollade osäkert på oss.

- Men asså de är din kille så varför inte, jag har också Ian med mig! Sa Nat och kysste honom.

- Nej, nej, vi är bara vänner… sa hon och gav en varnande blick.

- Alla vet om det, kolla tidningarna i morse, vet du hur jobbigt det var att gömma dom för Justin? Sa Leila och tittade på Selena lite bitchigt.

- Men Justin får inte veta om detta, snälla jag älskar Taylor och jag vill inte att han ska skada honom.

- VETA OM VAD?! VETA OM VAD HA?! Skrek Justin bakifrån mig. Han gick emot Taylor och var nära att slå honom. Jag och Ian ställde oss upp för att stoppa honom medan Selena, Nat och Leila stoppade Taylor

- Lunga ner dig Juss… viskade jag och höll i hans vänstra arm. Jag tog tillbaka honom till rummet för att han skulle bli lugnare.

- Lugna ner dig, jag skulle hämta dig ju. Sa jag och höll i hans hand.

- Jag kan inte! Hörde du inte vad hon sa?! Låt inte Justin få veta om det Hon ville ha det hemligt, HON ÄR FUCKING OTROGEN MOT MIG OCH VILL FORTFARANDE VARA DET! Skrek Justin och kollade på mig med mörka ögon. Jag tror att jag aldrig har sätt någon så arg. Han stormade ut från rummet igen och jag sprang efter. Fast den här gången slutade det inte bra. Han såg Selena och Taylor hålla om varandra så han tog tag i Taylor och slängde ner honom på golvet. Det började slåss, och det var verkligen hårda slag de slog varandra med. Båda började blöda någon stans. Som tur var Ian där och kunde sära på dem för han var rätt stark.

- Varför Justin? Varför... mumlade jag för mig själv och gick emot dem. Selena slängde sig ner för att se om det hade hänt något med Taylor fast han spelade rätt cool och sa att inget var illa medan Justin låg på marken. Jag och Leila tog honom till mitt sovrum och fick honom ligga på sängen.

- Och här stanna du kvar, jag kommer hålla ett öga på dig! sa jag och gav den blicken mammor alltid ger till ett barn.

- Ty kolla till honom, torka bort du vet blodet från han ögonbryn och näsa OCH HÅLL ETT ÖGA PÅ HONOM! Sa hon och gav en seriös blick.

- Mm.. ska.. sa jag och gick för att hämta en handduk och med en skål vatten för att torka bort blodet.

- Vad tänkte du med egentligen? Frågade jag och torkade bort blodet från näsan.

- Jag tänkte inte.. sa han snabbt och gav en suck.

- Mm.. Man förstår det.. mumlade jag för mig själv och himlade på ögonen.

- Tack… sa han och tittade på mig lite snabbt.

- Varsågod, jag gör allt för mina närmaste.. sa jag och log mot honom. Ett litet leende spred sig på hans läppar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: