somebody to trust 18 "Up side down!"

  
 
 

Nathalie´s POV:

Justin gick hem och Ian körde mig hem. Jag slängde av mig jackan och skorna och gick raka vägen till badrummet tog en snabb dusch och bytte om till lite mer hemma kläder.

- Gud vad mycket som händer… mumlade jag för mig själv. Jag slängde ner mig på soffan och öppnade tv:n.  Jag fick en fruktansvärd magvärk. Åh nej, inte nu… tänkte jag för mig själv och gick till toan för att sätta på mig en binda. Man kan förstå det här efter hela veckan jag har haft damp.

Ytterdörren ringde och min katt sprang direkt till dörren för att se vem det var. Jag hade en nakenkatt fast jag hade ingen aning hur man tog hand om en så det fick bli min lilla bebis!

- Tja! Sa jag och innan jag en hann se vem som stod i dörröppningen.

- Hej Nat! Sa Ian och kramade mig.

- Hur må- jag kan få ut råttan åt dig!! sa han och bar upp Gaga (min katt).

- FUCK YOU! Det där är ingen råtta, det är min bebis din idiot! Sa jag och drog bort Gaga från hans händer.

- Såja älskling, mamma kommer ta hand om dig… sa jag och smekte Gagas päls.

- Okeeej… ska vi  mysa idag? Jag köpte några filmer vi kan titta på! Sa han och höll upp romantiska filmer.

- Okej, du köpte dom där filmerna i onödan? Vi ska titta på vampire diaries! Sa jag och kelade med Gaga.

- VA? Men jag var ju med i filmen, det kommer inte vara roligt! Sa han och gjorde en –snälla byt film- min.

- Abow, seriöst? Så du bara vet så ser du skit ful ut på film, och bättre i verkligheten! Sa jag och kollade lite bitchigt på honom.

- Okeeej… vi skippar film och myser bara på sängen.. sa han och log varmt mot mig.

- Visst! Gå och stoppa om dig så länge, jag kommer! Sa jag och log tillbaka.

- Okej! Sa han och försvann in till rummet. Jag sprang till vardagsrummet tog fram alla DVD av vampire diaries och sprang tillbaka till sovrummet med Gaga i famnen. Ian hade dragit ner gardinerna och låg utan tröja på sängen under täcket. Okej? Man får känslan av hemmabio? Tänkte jag och satt på filmen. Jag sprang tillbaka till sängen för att inte missa en scen.

- Men Nat, jag trodde vi skulle mysa? Sa han och gav mig en besviken blick.

- Mysa? Pfft! MOVIE TIME BITCHES! Skrek jag och gav Gaga till Ian.

- Fuck! Nat jag är inte van att hålla i en naken katt! Sa han äcklat och slängde Gaga från hans famn.

- Idiot du slänger henne igen du är utan liv! Sa jag och gav hotande ögon. Gaga satte sig längst ut sängen och stirrade sött på mig, jag vet inte om katter kan bitchblicka fast om de kan så gjorde hon den hela tiden till Gaga. Ians reaktion var inte så glad.

 Ian börja komma lite närmare mig en vanligt jag gav honom – what the fuck are you doing man?!- blicken och han backa tillbaka direkt.

- Skulle du inte träffa Lil och Ty idag? Frågade Ian och avbröt tystnaden.

-  Nej, de sa att det är bättre om jag inte kom, Lil ska i alla fall dra eftersom Ty vill vara ensam… sa jag snabbt och försökte ända ämne.

 

Leila´s POV:

Jag fick lära Nathan lite mer fast jag ville inte att grejer skulle gå för snabbt så vi var fortfarande på kompis nivå. Jag hade en väldigt god vän som heter Jack. Han hjälpte mig med mycket och jag var väldigt bra råd. Justin har också hittat någon han tror han kan starta ett nytt kapitel med. Hon heter Amanda och är två år äldre en Justin, alltså 21. Jag hade aldrig gillat henne, jag har inte träffat henne fast hur folk har beskrivet henne gör mig tveksam. Hon och hennes vän Ann är konstiga. Jag fattar fortfarande inte hur hon och Justin träffades, allt vara bara en stor skum slump. Väldig skum.

Jag satt hemma i min favorit fåtölj och Skypade med Jack.

- Seriöst, när kommer du hit till L.A?! frågade jag.

- Varför kommer du inte tillbaka till London, vi har saknat dig… sa han och gav en ledsen min.

- Aww, men KOM hit i alla fall hit! Sa jag med en seriös röst.

- Okej, jag KANSKE kommer nästa vecka, ska bara kolla in biljättarna… sa han och började bomba datorn.

- Iiiiii! Nathan ringer! Sa jag med ett stort leende på läpparna.

- okej…. Sa Jack och verkade inte lika glad när jag berättade det, han var skum sen jag berättade om Nathan, först var de Niall och nu Nathan. Jack hatade verkligen Niall fast han berättade aldrig det, man såg det bara på honom. Såå söt… tänkte jag och log lite för mig själv. Nathan verkade inte heller vara den typen Jack skulle vilja hänga mid, men aja My Life My Rules! Tänkte jag och la på i Skype. Jag ställde mig upp och knappade in Nathans nummer i mobilskärmen.

- Hej Lil! Sa han glatt. Jag blev nervös och visste inte vad jag skulle säga.

- Ehh, hej, jag råka ringa fel, sorry! Sa jag snabbt och la på. Herre gud! Jag har skämt bort mig totalt… tänkte jag för mig själv och gav en tung suck. JUSTIN! JUSTIN MÅSTE HJÄLPA MIG! Tänkte jag och knappade in hans nummer.

- Hej Juss! Vad händer? Frågade jag förts lugnt.

- Inget hos Tyra, vi snackar lite… sa han lugnt.

- Du tog väll inte upp något om hennes pappa? Hon är jätte kännslig om det just nu… frågade jag lite oroligt.

- Nej, så klart inte… sa han lugnt och ganska tyst.

- Okej, ville bara se läget, måste gå nu, herrå… sa jag snabbt och försökte få tag på någon annan medans.

- Bye… sa han och la på. Åhh vilken dålig tajming Leila…

 

Tyra´s POV:

Jag och Justin satt i soffan med varm dricka i handen, han försökte ge mig en bra bild om hans nya tjej som verkar heta Amanda Todd… Nja, när han berättade om henne verkade hon vara en fin person fast när hon ringde honom så verkade hon bara vara on stor lögnare som utnyttjar honom för hans känndiskaphet.

- Så vad tycker du om henne? Frågade Justin igen.

- Jag vet inte, jag kan inte döma en person bara så där, de är ditt val, och om jag ska vara ärlig så verkade hon inte vara den personen jag skulle vilja hänga med och kalla ”vän”. Sa jag helt ärligt.

- Så du gillade inte henne? Frågade han besviket och tittade ner.

- Asså, jag vet inte Justin… gnällde jag och kastade mitt huvud på en av kuddarna som låg på soffan.

- okej, okej, såå byt ämna! Hur har det vart de senaste dagarna? Frågade han med ett leende på läpparna. Asså e han seriös eller vad? Som om jag kommer vara glad att min farsa precis dog och börja festa.

- Bra… svarade jag kort och kallt.

- Okej… jag går och sätter på en film… sa han och gick upp för att starta filmen. Jag satt bara på soffan och tänkte hur mitt liv verkligen kommer sluta och vad som kommer hända imorgon. Allt är så trist… jag som kom till L.A. för att ha kul. Jag har verkligen inte haft kul, jag önskar jag kunde ändra på det… 

- Är det något du har i tungen? det känns som att du vill säga något? sa Justin helt plötsligt och avbröt alla mina tankar.

- Nej... sa jag och gav en fejk leende.

   

 

 

 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: